Fruitige havermout

1 persoon

5 minuten

Ontbijt

Bereiding

  1. Stop alle ingrediënten in een magnetronbestendige kom en roer alles goed door elkaar; 

  2. Verwarm dit 1 minuut op vol vermogen;

  3. Nogmaals doorroeren en dan voorzichtig (heet!) opeten.

Wil je iets meer bite, dan kan je er een eetlepel stukjes walnoot bij doen, of zonnebloempitten of een ander nootje naar keuze bij doen.

Dit recept kan je ook als overnight oats maken. Dan alles ’s avonds door elkaar roeren en in de koelkast plaatsen. De nacht laten staan en de volgende ochtend als ontbijt. Overigens is deze overnight oats in een afsluitbare beker ook heel goed om mee te nemen voor het treinpersoneel.

Recept van Albertine Schoester

Ingrediënten

  • 30 gram     

  • 150 ml       

  • ± 2 tl.          

  • ± 125 gram 

havermout

halfvolle melk 

gebroken lijnzaad/chiazaad

blauwe bessen

Voor de variatie in kleur kan je de blauwe bessen vervangen door frambozen, of appel in stukjes (lekker met een snufje kaneel), stukjes peer, 10 druiven (even doormidden snijden) of een kleine banaan (in stukjes).

© 2019 by Cross Walking